Başlıkta gayet güzel özetliyor ama yok ben illa açıklamayı da okurum, kıl tüy adamım ben diyorsan anla ki bu blog mlog işleri gereksiz işler. 'Öyleyse sen niye blog takılıyon?' diye sorarsan iki dakka durmam kırarım çeneni. Sana mı sorucam ne takılıp ne takılmayacağımı, istemiyorsan bas git meşgul etme dükkanın önünü...

The Boat That Rocked

The Boat That Rocked
Sıcak film, makara, güzel... Müzikler isa haaarika, biraz eski ama benim kafada...

Perşembe, Ocak 17, 2008

Şimdi asılalım küreklere...

Uzun süredir kafayı tozuttuğum, ortalıkta biber gibi gezdiğim, düşünmekten dolgumu yediğim dönemleri pek şükür atlattım. Zor kararlar verdim, bununla kalmadım kararları uygulamalara soktum, bununla kalmadım bugünden itibaren olaya -berbat bir deyimle söylemek gerekirse- "start verdim".

Pilot oluyorum. Ciddi ciddi pilot oluyorum. Şu an yaptığım işi belli bir alıştırma dönemi ile bırakıyor ve pilot oluyorum. Bizzat bir uçuş okulu ile anlaştım. 14-15 aylık sağlam bir eğitim sürecine giriyorum. Bu sırada yavaş yavaş işyerinden soyutluyorum kendimi, sorumluluklarımı devrediyorum, kendimi her geçen gün daha fazla derslerime ve uçuşlarıma veriyorum ve pilot oluyorum. Sonra da bu işi meslek olarak yapıyorum. Nedenini soracaklar varsa bizzat yüzyüze açıklamayı tercih ederim ama zaten beni yakından tanıyanlar tahmin ediyorlardır nedenini.

Bu sırada ihmal edeceğim dostlarımdan (sanırım herkes) şimdiden özür diliyorum. Yoğun bir süreç olacak, gündüz ve akşam iş ve dersler gece testler, hafta sonu uçuşlar derken 14 ay beni listeden silin. Ayrıntıları konuşuruz...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben yorum yapmıyorum :)

Tosbaa dedi ki...

14 ayda CPL/IFR lisansını alırsın onu alana kadar da tahmini $25k harcadın diyelim. CPL ile BBJ ya da Cessna tipi turboprop alet kullanabileceksin. Son
3-4 senede yerden biter gibi çoğalan uçuş okulları ve parası olup da iş bulamayanların deliler gibi bunlara saldırmasını düşününce piyasada ihtiyaç olduğuna emin misin? Ya da kendi uçağımı alır Antalya'da tur düzenlerim mi diyorsun.

Ayrıca, 14 ayda THY gibi ATPL vereceklerini söylüyorlarsa bu sektöre kalan zerre kadar güvenim de tamamen ortadan kalkacak. 1500 uçuş saatini FAA regülasyonlarına uyarak vermeleri imkansız. 600-700 saat yer eğitimi de cabası. CPL bile IFR ile birlikte normalde daha uzun sürüyor ama onu kısaltmalarını bir nebze kabul ettim hadi.

18-91 yaşlarındayken profesyonel pilotluğa yönelmek mantıklı olurdu belki ama şu aşamadan sonra sektörde "tanıdığın" yoksa boş hayalleri kovalamak gibi görünüyor bana. Yanılıyor olduğumu unuyorum.

Unutmadan, zaten meymenetini unutmuştuk; resmileştirmen iyi oldu.

Umarım her şey umduğun gibi gelişir.

Onur dedi ki...

14 ayda atpl veriliyor. Mantar gibi çıkan uçuş okullarının sadece ikisi adam gibi bu işi yapabiliyor. Toplam da $ 25k değil çok üstünde bir rakam. ihtiyaç var ama okul bitti geceyim Tk hayal. toplam da 270 saate yakın ucurularak ve 700 küsur saat teorik + sınavlar ile veriliyor. iş bulmak için üstüne type + uçuş tecrübesi isteniyor. 18 yaş zaten kabul edilmiyor. minimum 21 + 4 sene üni + ingilizce isteniyor. Tk'nın bu sene 240 pilot alım yapma kararı ise zaten hareketli sektörü daha da hareketlendiriyor. bir de 180 kadar yabancı pilotun izinlerinin %10'a düşürülecek olması umut verici.

Adsız dedi ki...

tosbaa.com.tr derim...

Unknown dedi ki...

heh bi uçmadığın kalmıştı diyorum.allaha havale ediyorum.zaten gittikçe de ona yaklaşıyorsun aslında.